Jak bezpiecznie i ciekawie zapakować produkty by nie uszkodziły się w czasie transportu
Forma w jakiej klient otrzyma swoje zamówienie jest ważna. Pudełko, zabezpieczenia i inne elementy mają wpływ na odbiór produktu.
To jak przygotowana jest paczka do wysyłki może mieć duże znaczenie dla naszego klienta. Odpakowywanie niedbale zapakowanego produktu raczej nie spowoduje uśmiechu na jego twarzy. Warto zadbać o ten element, ponieważ mamy wiele możliwości, dzięki którym, niskim budżetem, możemy sprawić dodatkową przyjemność naszemu klientowi, a sobie zapewnić dodatkową reklamę.
Wykorzystane materiały mające na celu zabezpieczenie przesyłki przed uszkodzeniem mogą spowodować obniżenie walorów estetycznych opakowania. Folie bąbelkowe, styropian, kartonowe wypełniacze to podstawowe narzędzia zabezpieczające wysyłane produkty. Są niezbędne, jednak mają oczywiste wady. Czy możemy coś zrobić, by nadać im nieco szyku i elegancji? Oczywiście, że tak! Mamy dla Was kilka pomysłów na to, jak wykorzystać z pozoru nieładne zabezpieczenia na naszą korzyść i stworzyć paczkę idealną, czyli schludną i bezpieczną.
Podstawowe zabezpieczenie produktu
Pierwszy krok to zazwyczaj owinięcie przedmiotu folią bąbelkową. Standardową, taką jaką w większości znamy, czyli przeźroczystą, możemy dodatkowo ozdobić dekoracyjną wstążką lub też włożyć owinięty produkt do ozdobnej papierowej torby z pomysłowa grafiką w formie obrazka lub tekstu.
Innym, bardzo prostym sposobem, jest wykorzystanie kolorowych odpowiedników klasycznej folii, które znajdziemy w wielu sklepach internetowych. Na pewno znajdziecie takie, które będą pasowały do Waszych produktów, oczywiście jeśli fikuśne kolory nie są odpowiednie. Z pewnością znajdziecie również czarne, złote lub metaliczne odpowiedniki.
Jeśli przesyłka ma małe rozmiary, możecie użyć koperty bąbelkowej. Nie ograniczaj się do wyboru tego, co można znaleźć na poczcie. W internecie jest mnóstwo sklepów, które oferują ciekawe rozwiązania dla tego typu przesyłek. Nam bardzo do gustu przypadła czarna, matowa koperta. W takim opakowaniu Twój produkt na pewno będzie wyróżniał się na tle konkurencji. Do kopert możecie dokupić naklejki z logo marki, dzięki czemu niskim kosztem unikniecie produkcji już obrandowanych wersji.



Wypełnienie kartonu z produktem
Produkt w pudełku powinien znajdować się w stabilnej pozycji, do tego celu musimy użyć jakiegoś wypełnienia.
Do wyboru mamy:
Poduszki powietrzne
Chrupki styropianowe białe lub wielokolorowe
Ekologiczny skropak
Zgnieciony papier ekologiczny
Wypełnienie możemy uzupełnić o wiolinę (są to cienkie, włókna drewniane, dostępne w wielu kolorach) jeśli paczka jest mała, możemy poprzestać na niej i zrezygnować z wcześniej wymienionych wypełniaczy. Ostatnim elementem jest owinięcie produktu w bibułkę czy też flizelinę, dzięki czemu przesyłany produkt zyska więcej szyku.

Tuż przed zamknięciem paczki
Po bezpiecznym ułożeniu paczki w kartonie nadchodzi dobry moment na umieszczenie materiałów firmowych. Włożenie tam ulotek, kuponów rabatowych to podstawa.
Odpowiednio zaprojektowane materiały zapakuj w koperty, aby całość wyglądała bardziej estetycznie oraz by nie leżały w nieładzie w paczce.
Jeśli chcesz się wyróżnić, wykorzystaj pocztówkę z podziękowaniem za zakup, możesz też dopisać kilka miłych słów dla klientów. Szczególnie w przypadku produktów ręcznie robionych lub limitowanych, możesz spersonalizować ją np. poprzez imienne zadresowanie pocztówki z podziękowaniem za zakup i zakończyć odręcznym podpisem.
Nie ma nic lepszego niż otrzymanie paczki od marki, która dba o to by klient wiedział, że jest dla niej ważny.
Pakujemy prezenty dla sklepów
Zajmujemy się przygotowaniem ozdobnych przesyłek i wysyłką dla sklepów, nie tylko internetowych.
Pudełko i ostatnie kroki w przygotowaniu do wysyłki
Tak gotowe pudełko można spokojnie zamknąć i być pewnym, że w drodze do klienta nic nie ulegnie zniszczeniu. Ale także przy wyborze samego kartoniku, w które zapakujesz zamówienie masz możliwość personalizacji. Jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy na specjalne pudełka z nadrukowanym logo, możesz je zrobić samodzielnie. Wybierz odpowiedni kolor, dopasowany do barw sklepu, możesz też zaszaleć z wyborem kształtów pudełek. Teraz wystarczy zamówić naklejki z logo i je przykleić. Dzięki możliwościom jakie dają techniki druku, takie ozdobione pudełko będzie wyglądało tak samo dobrze jak przygotowane bezpośrednio przez drukarnie.
Zalecamy owinięcie takiego pudełka dodatkową folia pakowną oraz oklejenie całości taśmą, by karton nie uległ zniszczeniu w czasie transportu i by nie oszpecać go naklejonymi na niego naklejkami kurierskimi.
Opakowanie ma znaczenie
Pamiętaj, by wykorzystać każdą możliwość do stworzenia możliwie jak najlepszego odbioru Twojej marki i produktu. Przyłożenie wagi do tego, jak produkt jest zapakowany i wysłany, zawsze pozytywnie wpływa na klienta. Tym samym zwiększasz szansę na to, że będzie chciał pochwalić się zakupem, jeszcze w opakowaniu, w mediach społecznościowych, co dla Ciebie jest dodatkową, bardzo dobrą reklamą.
Jeśli jednak opakowywanie i ozdabianie nie są Twoimi mocnymi stronami, możesz zgłosić się do nas! Zajmiemy się zarówno przygotowaniem opakowań jak i samą wysyłką. Zobacz naszą ofertę pakowania dla sklepów internetowych.
Powodzenia!